Marketingul este un aspect absolut necesar oricarei afaceri. Contrar perceptiei multor oameni, nu e nevoie neaparat de bugete colosale si de specialisti dedicati unui intreg departament, pentru a avea o strategie de marketing implementata decent.
Spre exemplu, o suita formata din cutii de carton personalizate, cu ajutorul acareia poti incepe o campanie de fidelizare a clientilor, nu costa o avere si poate fi realizata in timp destul de scurt.
Cum putem folosi cutiile de carton personalizate, intr-o campanie de marketing?
Exista o multime de abordari in aceasta privinta, cea mai uzuala fiind aceea de a livra produsele in cutii pe care sunt inscriptionate sigla firmei, datele de contact si sloganul. Daca respectiva cutie este confectionata ingrijit si are aspect calitativ, exista sanse de peste 90% ca ea sa fie pastrata de catre client pentru a fi folosita la pastrarea altor obiecte. Pastrata fiind, reprezinta o reclama perpetua, sigla si slogaul amintind clientului, de fiecare data cand acesta o are in raza vizuala, de firma care i-a trimis-o. Daca si serviciile, respectiv produsele pe care le-ati livrat au fost de calitate, in mod cert acesta va mai comanda de la firma dumneavoastra.
Alta folosinta de succes a acestor cutii poate fi reprezentata de utilizarea drept cutii pentru cadouri, in perioadele de sarbatori. Trimiterea unor cadouri reprezinta o modalitate de a arata ca ne pasa de persoanele carora le trimitem, fie ca ele fac parte din familie, fie ca sunt prieteni sau parteneri de afaceri. Trimiterea unui cadou intr-o cutie personalizata trece la nivelul urmator, ajutandu-ne sa ne marketam propria persoana in randurile celor apropiati sau in cele ale cunostintelor. Nu este absolut deloc gresit sa trecem website-ul personal pe cutie, in cazul in care cadourile au ca destinatar prieteni, in vreme ce sigla firmei si sloganul sau datele de contact sunt neaparat necesare in cazul trimterii partenerilor de afaceri.
Totusi trebuie sa fim foarte atenti la realizarea grafica si la manufacturarea in sine, pentru ca este foarte usor, pentru cineva care nu are cunostinte de marketing, sa cada in capcana utilizatii excesive a metodelor de mai sus. In acest caz nefericit ajungem sa declansam efectul contrar, acela de a parea ca tot ceea ce am facut a fost doar pentru a ne dezvolta si promova afacerea. In acest spirit, trebuie sa avem grija ca intreaga constructie grafica sa nu fie intruziva, ci discreta dar usor vizibila. Culorile intregului ansamblu trebuie sa fie armonizate cu sigla companiei (in acest sens este bine sa comandati cutiile personalizate in culori din aceeasi gama cromatica).
Daca toate sfaturile de mai sus vor fi puse in practica, veti declansa o campanie de marketing de succes, care se va proiecta in scurt timp asupra veniturilor companiei.