Strategiile SEO in 2017 – afla ce conteaza mai mult

Orice proprietar de website isi doreste sa obtina un CTR (Click Through Rate) cat mai mare, dar si un loc cat mai bun in rezultatele cautarilor. O teorie general acceptata spune ca Google analizeaza un numar de peste 200 de factori pentru a acorda pozitionari website-urilor.

Unii dintre acesti factori sunt recunoscuti, iar altii sunt subiect de controversa, asadar poate fi o provocare destul de mare sa stii pe care dintre factori sa te concentrezi atunci cand vine vorba de optimizare pentru motoarele de cautare.

Ce conteaza mai mult pentru Google?

Exista doua aspecte de o importanta deosebita atunci cand vine vorba de SEO. Continutul a fost si este in continuare un factor important in acordarea pozitionarilor. De asemenea, conteaza foarte mult si link-urile catre site.

Desi unii sugereaza ca link-urile nu mai sunt la fel de importante in procesul de SEO, abordarea este una total gresita. Dupa cum ne explica si Daniel Suiu – specialist SEO al E-Advertising – link-urile au o influenta destul de ridicata in randul celor peste 200 de factori analizati de Google pentru a acorda pozitionari si rang unui website.

Volumul link-urilor externe conteaza. Cu cat ai mai multe link-uri ce iti recomanda site-ul, cu atat mai bine.

De asemenea, textul ancora utilizat concomitent cu link-urile externe isi pune amprenta asupra rangului si a pozitionarilor. Link-urile care au text ancora relevant influenteaza pozitiv rangul unei pagini.

Nu in ultimul rand, calitatea link-urilor externe reprezinta un alt indicator de care tin cont motoarele de cautare. Spre exemplu, un link intr-un trust de presa renumit va avea o valoare mai mare decat cel obtinut de pe un blog prea putin cunoscut.”

Link-urile au fost dintotdeauna un aspect important al strategiilor SEO, majoritatea agentiilor ce ofera asemenea servicii concentrandu-se efectiv pe construirea de link-uri relevante pentru a duce la indeplinire obiectivul propus: de a ajunge in prima pagina a rezultatelor afisate de motoarele de cautare. Exista o corelatie foarte puternica intre rezultatele SEO excelente, volumul si calitatea link-urilor catre site.

Chiar daca link-urile sunt dominante, exista si alte aspecte de avut in vedere la construirea unei strategii SEO de succes. Continutul, autoritatea data de Moz si autoritatea paginii sunt doar 3 dintre cele mai relevante exemple.

SEO si marketingul continutului

Marketingul continutului si procesul de SEO se diferentiaza din numeroase puncte de vedere, insa nu pot fi separate in totalitate.

In general, SEO este privit ca o parte mai tehnica, mai specifica, in timp ce marketingul continutului presupune o abordare mai extinsa. Interdependenta dintre cele doua elemente poate fi exemplificata in felul urmator:

  • SEO poate fi aplicat intr-o maniera extinsa prin canalizarea eforturilor specifice si tehnice catre content marketing.

  • Singura modalitate prin care se poate asigura succesul campaniilor de marketing a continutului este aplicarea tehnicilor SEO.

Privind dintr-o alta perspectiva, se poate spune ca SEO face o serie de solicitari, iar marketingul continutului le duce la indeplinire.

Actualizari de algoritmi in 2017

Inca din luna ianuarie Google a inceput sa lanseze si sa implementeze actualizari ale algoritmilor. Una dintre acestea a vizat, spre exemplu, sanctionarea acelor site-uri care abuzau de pop-up-uri si alte elemente, afectand experienta de utilizare a website-urilor de pe dispozitivele mobile.

Fara indoiala vor mai exista numeroase alte actualizari de algoritmi pe parcursul intregului an, insa succesul campaniilor SEO va fi determinat de strategiile ce vizeaza in principal link-urile si continutul.